ZASADY GRY >>>
Każde stanowisko składa się z elementu
betonowego o wymiarach 6,25 m x 0,9 m x 0,12 m.
Stanowisko betonowe otoczone jest bandą betonową
o wys. 4 cm.
|
|
 |
STANOWISKO NR 1 - TRÓJKĄTY
Piłeczka do golfa może w
dowolny sposób dotrzeć do linii granicznej
(linia czerwona), która umieszczona jest przy
drugim trójkącie. Jeżeli piłeczka po odbiciu od
przeszkody lub bandy powróci za linię graniczną,
grę rozpoczyna się od położenia piłeczki na
linii granicznej.
Zalecany sposób gry – gramy o drugi trójkąt,
następnie o bandę, trzeci trójkąt kieruje piłkę
do dołka.
|
|
 |
STANOWISKO NR 2
- SALTO
Jeżeli po prawidłowym
przekroczeniu przeszkody (salta) piłeczka opuści
stanowisko, nie liczymy punktu karnego. Piłeczka
przekraczając przeszkodę musi co najmniej
dotknąć wjazd i wyjazd przeszkody, nie może też
wylecieć poza ramy salta. Dobijamy piłkę gdy
przekroczy ona prawidłowo przeszkodę a nie
wpadnie do dołka.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost wlotu do
salta ze środka pola startowego.
|
|
 |
STANOWISKO NR 3
- ŚLIMAK
Linia graniczna znajduje się
za przeszkodą (ślimak). Piłeczka musi pokonać
przeszkodę (ślimak), dopiero po tym można dalej
grać z miejsca zatrzymania się piłki. Jeżeli
piłka nie przejdzie prawidłowo przez przeszkodę
gramy z miejsca startu.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 4
- LABIRYNT
Jest to stanowisko bez linii
granicznej a więc należy grać zawsze z miejsca
startu.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu w drugi otwór od prawej strony.
|
|
 |
STANOWISKO NR 5
- OKNO
Piłeczka
musi pokonać przeszkodę (okno), dopiero po tym
można dalej grać z miejsca zatrzymania się
piłki. Jeżeli piłka nie pokona przeszkody gramy
z miejsca startu.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 6
- LEJEK
Piłeczka do golfa może w
dowolny sposób dotrzeć do lejka zamontowanego za
podjazdem. Jeżeli piłeczka po odbiciu od bandy
lub lejka powróci na miejsce startu gramy z
miejsca startu. Gdy piłka po pokonaniu lejka nie
wpadnie do dołka gramy dalej z miejsca
zatrzymania się piłeczki odsuwając ją o
szerokość łopatki kija od bandy.
Zalecany sposób gry – gramy z miejsca startu na
wprost do rurki.
|
|
 |
STANOWISKO NR 7
- STRZAŁ
Piłeczka po
uderzeniu powinna dotrzeć za czerwoną
(graniczną) linię, która jest usytuowana za
pierwszą przeszkodą. Jeżeli piłeczka po odbiciu
od przeszkody lub bandy powróci za linię
graniczną, grę rozpoczyna się od położenia
piłeczki za linią graniczną na linii
przerywanej.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 8
- WULKAN
Na tym stanowisku gramy
jedynie z miejsca startu. Piłeczka powinna
zatrzymać się we wgłębieniu na wulkanie.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 9
- PAGÓREK
Jeżeli grający nie trafi do
dołka za pierwszym uderzeniem, gramy dalej z
miejsca, w którym piłeczka się zatrzymała
zarówno z jednej jak i z drugiej strony
stanowiska.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 10
- KĄT PROSTY
Piłka musi dotrzeć do okręgu
mijając linie graniczną, która znajduje w
odległości ok. 90 cm od miejsca startu.
Jeżeli piłeczka po odbiciu od bandy powróci za
linię graniczną, grę rozpoczyna się z linii
granicznej.
Zalecany sposób gry – gramy o lewą bandę w
odległości ok. 30 cm przed początkiem załamania
kąta prostego.
|
|
 |
STANOWISKO NR 11
- FALA
Piłeczka musi pokonać
przeszkodę (falę} dopiero po tym można dalej
grać z miejsca zatrzymania się piłki. Jeżeli
piłka nie pokona przeszkody gramy z miejsca
startu.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu ciężką piłką.
|
|
 |
STANOWISKO NR 12
- SKOK
Stanowisko bez linii
granicznej. Zawsze gramy z miejsca startu, piłka
powinna odbić się od skoczni i wpaść do kosza.
Zalecany sposób gry – gramy mocno na wprost z
miejsca startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 13
- PODWÓJNY PRÓG
Stanowisko bez linii
granicznej. Piłeczka musi pokonać dwa progi i
znaleźć się we wnętrzu miski. Jeżeli piłka nie
pokona obydwu przeszkód i nie zatrzyma się w
misce, gramy z miejsca startu. Grający może
poprawić ułożenie żwiru w misce według uznania.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 14
- PUSTY PODNIESIONY
Piłeczka do golfa może w
dowolny sposób dotrzeć do dołka. Jeżeli piłeczka
po odbiciu powróci za linię graniczną, grę
rozpoczyna się z linii granicznej (czerwona)
położonej w odległości 90 cm od miejsca startu..
Zalecany sposób gry – podprowadzenie piłki do
części podniesionej stanowiska a następnie
uderzenie do dołka.
|
|
 |
STANOWISKO NR 15
- TALERZYK
Na tym stanowisku przeszkodę
stanowi umieszczony na wysokości ok. 80 cm
talerzyk z niską (1,5 cm) bandą. Piłeczka musi
dostać się na płaskie podwyższenie (talerzyk) i
na nim się zatrzymać. Jeżeli piłka nie dojedzie
do talerzyka lub w nim się nie zatrzyma gramy z
miejsca startu.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu.
|
|
 |
STANOWISKO NR 16
- PUSTY
Piłeczka do golfa może w
dowolny sposób dotrzeć do dołka. Jeżeli piłeczka
po odbiciu od bandy powróci za linię graniczną,
grę rozpoczyna się z linii granicznej (czerwona)
położonej w odległości 90 cm od miejsca startu..
Zalecany sposób gry – gramy o bandę w połowie
długości toru.
|
|
 |
STANOWISKO NR 17
- PODWÓJNY GARB
Obydwa garby powinny zostać
pokonane w jednym uderzeniu, dopiero po tym
można dalej grać z miejsca zatrzymania się
piłki. Jeżeli piłka nie pokona przeszkód gramy z
miejsca startu. Linia graniczna znajduje się za
drugim garbem.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost z miejsca
startu z punktu ok. 10 cm. poniżej górnego
prawego narożnika pola startowego.
|
|
 |
STANOWISKO NR 18
- „V”
Na tym stanowisku gramy
jedynie z miejsca startu. Piłeczka powinna
zatrzymać się w dołku ograniczonym przez ramiona
w kształcie litery „V”.
Zalecany sposób gry – gramy na wprost o bandę
koła nieco na prawo od prawego ramienia litery
„V”.
|